Apteczki dla zakładów pracy – wszystkie potrzebne środki medyczne, które przydają się w firmie

Jak zadbać o bezpieczeństwo pracowników w firmie? Pierwszym krokiem może być zaopatrzenie zakład pracy w apteczki, które zawierają wszystkie niezbędne w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia środki farmakologiczne oraz opatrunkowe. W jaki sposób dobierać produkty? Czym się kierować podczas ich zakupu? Oto ważne wskazówki.

Środki opatrunkowe to podstawa, czyli co powinny zawierać apteczki medyczne dla zakładów pracy

Dobierając produkty do apteczki zakładowej należy wziąć pod uwagę przede wszystkim środki, którymi można opatrzyć rany, zabezpieczyć skaleczenia i zdezynfekować uszkodzoną skórę. Dlatego właśnie niezbędne okazują się między innymi bandaże, kompresy różnego rodzaju, opaski elastyczne, plastry w kilku rozmiarach, chusty trójkątne i rękawice lateksowe. Do takiego zestawu należy dodać też środki dezynfekujące (np. octenisept, sól fizjologiczną lub wodę utlenioną). Apteczki dla zakładów pracy powinny być też wyposażone w ustnik do sztucznego oddychania, nożyczki i koc ratunkowy. Nie należy zapominać o dołączeniu do nich również wykazu telefonów alarmowych oraz instrukcji udzielania pierwszej pomocy. Takie elementy mogą się szczególnie przydać, kiedy dojdzie do poważniejszego wypadku podczas pracy.
apteczki dla zakładów pracy

Ostrożnie ze środkami farmakologicznymi w apteczce dla zakładów pracy

W apteczce dla zakładu pracy można umieścić także środki farmakologiczne, jednak należy pamiętać o tym, by regularnie sprawdzać, czy posiadają odpowiedni termin ważności. Trzeba też zachować szczególną ostrożność podając drugiej osobie dany specyfik, bowiem może ona być uczulona na konkretny składnik leku.
W apteczce zakładowej warto mieć pod ręką przede wszystkim środki przeciwbólowe, zwalczające objawy alergii, przeciwgorączkowe i przeciwbiegunkowe. Przydają się też maści na rany i oparzenia oraz termometry.
Tags: