Stabilizatory stawu skokowego - opcja nie tylko dla sportowców

Stabilizator stawu skokowego to produkt uwielbiany przez sportowców i osoby, które mają częsty problem z urazami w obrębie kostki. A z problemem tym boryka się naprawdę sporo ludzi. Niestety jest to staw niezwykle skomplikowany i bardzo narażony na urazy. Nawet osoby, które nie uprawiają sportu mogą borykać się z problemem częstych skręceń i zwichnięć. W takim przypadku warto zakupić porządną ortezę kostki, która świetnie sprawdzi się zarówno w działaniach leczniczych jak i profilaktycznych.

Dlaczego stabilizator jest dobrym wyborem przy urazie stawu skokowego?

Stabilizator kostki jest przede wszystkim lekki, oddychający i elastyczny. Noszenie go nie sprawia praktycznie żadnego dyskomfortu. Stabilizatory są polecane przez lekarzy i fizjoterapeutów, ponieważ są niezastąpione podczas leczenia urazów kostki. Dolegliwości bólowe zostają zredukowane do minimum, a okres rehabilitacji zostaje skrócony. Szybki powrót do sprawności fizycznej to coś, czego pragnie każdy pacjent. Orteza kostki jest w tym temacie bezkonkurencyjna - http://megamedic.pl/ortezy-kostki.

Sztywne, półsztywne i miękkie ortezy

Wybór ortezy nie jest taki prosty. Wyróżnione są przede wszystkim trzy stopnie sztywności. Każdy służy innym pacjentom. Najsztywniejsze ortezy mogą być niekiedy stosowane nawet w ciężkich urazach zamiast gipsu. Odpowiednio dobrana orteza to gwarancja komfortu i szybkiego powrotu do zdrowia. Źle dobrana może nawet pogłębić dolegliwości bólowe. Dlatego też należy dobrze zastanowić się podczas wybierania stabilizatora, a najlepiej wybór ten skonsultować ze specjalistą. Sposobem na dobranie odpowiedniego stabilizatora jest wykonanie "próby użytkowej". Jest to sprawdzenie skuteczności ortezy w różnych sytuacjach. W tym celu można przejść się kilka metrów po różnym podłożu, czy nawet schodach i sprawdzić czy ból w kostce jest niwelowany.