Jak uśmierzyć ból pacjentów, czyli kurs terapii powięziowej

Wiele osób zgłasza się na rehabilitację z powodu bólu, którego nie jest w stanie uśmierzyć tradycyjnymi metodami. Może być to zarówno ból ostry, jak i przewlekły. W leczeniu go doskonale sprawdzi się terapia mięśniowo-powięziowa.

Na czym polega terapia mięśniowo-powięziowa?

Taśmy anatomiczne, które podtrzymują, regulują i pozwalają na ruch ciała, składają się z mięśni oraz powięzi. One z kolei poprzez wzajemne napięcie umożliwiają nam ruch i zmianę położenia ciała. Zgodnie z teorią, na której opiera się ta terapia, między tkankami mogą tworzyć się stany zapalne, czego skutkiem jest sklejanie się powięzi i mięśni. Przez zrastanie się tych struktur dochodzi do ograniczenia ruchomości stawów. Masaż powięzi ma na celu rozerwanie zrośniętych mięśni i powięzi.

Efekty masażu powięzi:

Zazwyczaj już dwa lub trzy zabiegi wystarczają, żeby pacjent poczuł różnicę, a jego ból stał się łagodniejszy. Seria spotkań odbywających się w odpowiednich odstępach czasowych pozwala na całkowite wyeliminowanie bólu mięśniowo-powięziowego.

Satysfakcja pacjentów:

Ogromna część pacjentów pozytywnie ocenia tę metodę fizjoterapii. Niewątpliwym plusem jest to, że można zastosować ją u osób w każdym wieku. Do stosowania jej konieczne jest dodatkowe dokształcenie się, ale terapia powięziowa (https://www.movuto.pl/kompleksowa-terapia-powiezi) to bardzo dobry wybór, jeśli chcemy przynieść ulgę cierpiącym pacjentom. Ta metoda staje się coraz bardziej popularna, więc lepiej nie zostać w tyle.