Z czego wynika ból pleców?

Coraz częściej u lekarzy zgłaszane są przez pacjentów różnego rodzaju dolegliwości bólowe. Staje się to powoli niemałym problemem, ponieważ wiele z tych problemów nie ma ustalonej przyczyny, a co za tym idzie, nie rozpoczęto ich leczenia.
Na szczęście jednym z najczęściej występujących rejonów ciała, w którym odczuwalny jest ból, są plecy na wysokości lędźwi, a w tym wypadku medycyna i fizjoterapia są w stanie pomóc.

Dlaczego boli?

Głównym powodem, dla którego wiele osób odczuwa dolegliwości bólowe w dolnym odcinku pleców, jest niezdrowy tryb życia. Nie chodzi tu jednak o złą dietę, ale głównie o siedzącą pracę i siedzący czas wolny w domu. Człowiek nie jest przyzwyczajony do siedzenia tak długo, a przy tym do nieposiadania żadnej aktywności fizycznej.
Z tego też powodu, paradoksalnie, nadwyrężony zostaje mięsień czworoboczny lędźwi (zobacz kursy), który powoduje powstawanie tak charakterystycznego i dotkliwego bólu.

Jak zwalczyć ból?

Logicznym wnioskiem jest zatem ten, który podpowiada, że należałoby zwiększyć ilość sportowych chwil w ciągu dnia, a zminimalizować te spędzane na siedząco. Jest to co prawda dobre myślenie, jednak zbyt szybkie. Oczywiste jest, że nie każdy musi mieć za sobą kurs dla fizjoterapeuty, dlatego też powszechnym błędem jest zbyt szybkie zabieranie się za sport np. za bieganie, co często powoduje jeszcze większe problemu zdrowotne.
Zamiast rzucać się na głęboką wodę, najpierw przez okres nawet kilku tygodni należałoby przeprowadzić serię ćwiczeń wzmacniających ten rejon ciała, a dopiero po tym zacząć uprawiać właściwą dla siebie dyscyplinę sportu.