Taping medyczny w chorobach nowotworowych

Osoby z chorobami nowotworowymi obecnie są grupami chorych, które będą żyły coraz dłużej. Wynika to między innymi z coraz skuteczniejszych metod leczenia uwzględniających przeciwciała monoklonalne, interwencje terapeutyczne oraz między innymi coraz lepszą chirurgię. W dłuższej perspektywie konieczne będzie usprawnianie tych chorych za pomocą wielu metod rehabilitacyjnych. Patrząc na ogół populacji ważne jest również umożliwienie tym chorym samodzielnego prowadzenia działań rehabilitacyjnych.

Dlaczego rehabilitacja w nowotworach jest taka ważna?

Chorzy onkologiczni często wymagają podniesienia jakości życia. Dostrzeżono korelacje, iż podniesiona jakość życia przekłada się realnie na wydłużenie czasu życia w dobrym samopoczuciu. Dlatego też podejmowane są liczne interwencje z szeroko pojętej medycyny paliatywnej – stosuje się taping medyczny, którego właściwości są wciąż bardzo głęboko i starannie badane w kontekście leczenia wielu schorzeń ortopedycznych.
Uruchamianie pacjentów onkologicznych, w tym stosowanie wielu metod rehabilitacyjnych – m.in. tapingu medycznego pozwala niwelować dolegliwości bólowe, spastyczność i tym samym znacząco poprawiać samopoczucie chorych – nawet na bardzo zaawansowanych stopniach postępu choroby onkologicznej.

Co zastosować u chorych?

Chorzy na nowotwory mogą skorzystać z dobrodziejstw tapingu medycznego – szczególnie w niwelowaniu bólów nowotworowych, które różnie kontrolowane są przy użyciu leków opioidowych. Jest to bardzo ciekawa koncepcja wykorzystania tej metody terapeutycznej.