Najnowsze narzędzie walki z bólem - terapia punktów spustowych

W zawodzie fizjoterapeuty nie ma czasu na nudę ani stagnację. Każdego dnia pojawiają się nowe wyzwania oraz nowi pacjenci, którzy potrzebują pomocy. Warto zatem ciągle inwestować w siebie, w szkolenia i kursy, aby móc każdej z osób, która puka do drzwi gabinetu, zaoferować swoją pomoc.

Popularna technika pozbywania się bólu

W ostatnich latach dużą popularnością cieszy się terapia punktów spustowych. Jest to niezwykle skuteczna technika, która gwarantuje efekty już po pierwszej wizycie. Jej celem jest uwolnienie pacjenta od bólu, ale także poprawienie zaburzonych wzorców ruchowych.

O co tu w ogóle chodzi?

Punkt spustowy jest to silnie podrażniona okolica w obrębie hipertonicznego pasma mięśnia szkieletowego bądź podwięzi mięśniowej. Jest on bolesny pod wpływem ucisku i, co ważne, powoduje ból promieniujący oraz inne objawy w obszarach ciała, które są odległe od miejsca drażnienia. Co istotne, punkty spustowe występują nie tylko w tkance mięśniowej, ale również w skórze, tkance tłuszczowej, ścięgnach, więzadłach, okostnej, torebkach stawowych.

Skąd brać tę wiedzę?

Na rynku dostępny jest terapia punktów spustowych kurs, który zawiera w sobie zarówno wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną. Biorąc udział w tego rodzaju kursie każdy fizjoterapeuta zdobywa narzędzie, które pozwala mu pomóc pacjentom. Terapia punktów spustowych kursy trwają zazwyczaj od 3 do 4 dni, przeznaczone dla osób, które na co dzień pracują z pacjentami.